استفاده از سوکت بین برنامههای B4i و B4A میتواند به شما امکان ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین دو برنامه را بدهد.
سوکت یک رابط برنامهنویسی است که به شما امکان ارسال و دریافت دادهها بین برنامهها را میدهد.
برای استفاده از سوکت بین B4i و B4A، ابتدا باید یک سرور سوکت ایجاد کنید.
سرور سوکت میتواند در هر یک از برنامههای B4i و B4A ایجاد شود.
برای این کار، شما باید از کلاسهای مربوطه برای ایجاد سوکت در هر برنامه استفاده کنید.
در B4i، شما میتوانید از کلاسهای Socket و ServerSocket استفاده کنید.
با استفاده از کلاس Socket، میتوانید یک اتصال به سرور سوکت برقرار کنید و دادهها را ارسال و دریافت کنید.
کلاس ServerSocket نیز برای ایجاد سرور سوکت در B4i استفاده میشود.
در B4A نیز میتوانید از کلاسهای Socket و ServerSocket استفاده کنید.
با استفاده از کلاس Socket، میتوانید یک اتصال به سرور سوکت برقرار کنید و دادهها را ارسال و دریافت کنید.
کلاس ServerSocket نیز برای ایجاد سرور سوکت در B4A استفاده میشود.
برای استفاده از سوکت بین B4i و B4A، ابتدا باید آدرس و پورت سرور سوکت را تعیین کنید.
سپس میتوانید دادهها را ارسال و دریافت کنید با استفاده از توابع مربوطه در کلاسهای Socket.